25 Kasım 2010 Perşembe

Kavramsal sanat meselesi!

Birkaç gündür, nereden aklıma düştüyse, kavramsal sanat'ın ne olduğuna dair araştırma yapıyorum. Merak işte! Şöyle benim de anlayabileceğim bir açıklama bulamamıştım. Herkes bilmiş bilmiş ahkam kesmiş bu kavramsal sanat meselesiyle ilgili. Ama biri de çıkıp benim gibi insanların da anlayabileceği şekilde kavramsal sanatı anlatmamış. Ekşisözlük'teki bir yorum anlamama daha doğrusu kavramın netleşmesine yardımcı oldu:
"kavramsal sanat, nam-i diger conceptual art kendine cikis noktasi olarak kavram i, ya da edim olarak kavramayi alir. sanatcinin urunu, yani sanat eseri aslinda fiziksel, alinir- satilir, muzeye konulur, babadan ogula gecer bir obje degil, sanatci ile izleyici arasinda gelisen basi sonu acik bir diyalogtur." felicia
bu kadar yani. niye uzatıyosunuz lafı. bak ne güzel özetlemiş:)

bi de şöyle bir yorum var ki, pek şahane:
"bence burada "eser"i üreten değil, seyredenlerdir artık sanatçı. sanat yapanın değil bakanın gözündedir adeta.

ortada sanat eseri etiketiyle duran bir bok (evet, bildiğiniz bok) varsa, o boku sanat eseri olarak algılamamı sağlayabilecek tek unsur ona yükleyeceğim kendi anlamlarım, kendi kavramlarımdır. o halde burada sanatı asıl ben yapmış olmuyor muyum?
boku oraya koyan kişinin tek yaptığı benim o boktan bir sanat eseri çıkarmamı sağlamaktır olsa olsa...

bu noktada kavramsal sanat kavramsal açıdan pek şahane, ama kavramsal sanat yapıyorum diye ortaya çıkan adamların kafalarını o boka batırıp ekspresyonist sanat olarak sunasım geliyor." soulstalker

şurda bi şey öğrenmeye çalışıyoruz, burnumuzdan getirdiniz vallaha! özet geçilsin hep.

Hiç yorum yok: